Tugasan

Wednesday 3 October 2018

BBM3410 Persembahan Teater Yang Lepas dan Pengalaman aku.


Jumpa lagi semua... Yuhuuu.😊😊

Okay pada post kali ini, aku nak kongsikan tentang pengalaman aku dalam dunia teater. Hahaha. Tak ada lah hebat sangat tapi pengalaman tu ada la sikit.

Aku mulakan dengan mula-mula pementasan aku atau ‘debut’ aku atas pentas. Teater yang pertama aku berlakon ialah teater Budak Raja. Watak aku adalah Raja Tua, Raja Tua mempunyai tiga orang anak. Tengku Long, Tengku Ngah dan Tengku Cik. Anak nya yang pertama dan kedua berseteru untuk merebut takhta kerajaan. Tetapi pada akhirnya mereka berbaik semula dengan pertolongan dari Awang Peran sebagai Budak Raja Istana.


 Teater seterusnya ialah Dunia Belum Kiamat. Teater ini genre Realisme dan ianya harus terlihat asli. Dari gerak geri yang dibuat sehinggalah dialog yang dikeluarkan. Teater pada kali ini saya memegang watak Datuk Jay. Seorang yang kaya tetapi kedekut dan berkira.
Aku juga terlibat dalam beberapa produksi teater. Antaranya Teater Tinggi-tinggi Si Matahari (TTSM) Arahan Ayesar Rj. TTSM dipentaskan di Auditorium JKKN Perak.



Sekian serba sedikit pengalaman. Sebenarnya banyak lagi tapi aku malas nak karang panjang-panjang. Jumpa lagi post seterusnya.

No comments:

Post a Comment

Sakit itu aku...

 Assalammualaikum...  Lama aku tak bermonolog disini. Nukilan bertarikh 29 Nov 2021 ini lebih kepada tulisan isi hati. Maaf andai ada tersal...