Tugasan

Wednesday 10 October 2018

BBM3410 Minggu 5


Hai jumpa lagi… yuhuu
Macam biasa minggu baru mesti ada tugasan kan. Hahaha
Macam biasa Prof beri tugasan baru dan kena submit pada hari tersebut jugak. Dateline sejam setengah kot. Maka aku dan kawan-kawan pun berhuhu la kelam kabut la cari ilham. Oh ya aku bebel pulak apa dia tugasannya aku tak bagi tahu. Haha Maaf la
Ok tugasannya  adalah aku dan kumpulan aku kena tangkap gambar 4 jenis sudut aku rasa. Hahah
Yang pertama Flatlay. Apa tu Flatlay? Hah flatlay ni kami kena tangkap gambar dari sudut atas. Kiranya macam 90 darjah la sudut dia. Ok contoh gambar dekat bawah.


Ni la contoh flatlay

Seterusnya Half flatlay. Kalau dah nama ‘Half” maksud dia separuh la kan. Hahaha. Untuk buat half ni ambil sudut 45 darjah pulak. Tak faham tengok sendiri la contoh gambar dekat bawah ni.



Seterusnya lagi, Quarter Flatlay. Hah quarter ni 22.5 darjah bahasa mudah dia la.


Yang terakhir Zero Flatlay. Hah kau kalau dah zero kena letak bawah terus la kamera tu. Dah tak ada sudut darjah nak guna lagi. Nak buat letak je kamera sama aras dengan objek yang nak tangkap 
gambar tu. Contoh gambar dekat bawah.


Selain gambar-gambar segala jenis Flatlay ni, aku juga selitkan beberapa gambar sebelum kejadiannya gambar-gambar yang cantik tadi. Gigihkan seorang Syed cuba nak dapatkan sudut yang baik. Hahaha
 


Sekian, jumpa lagi post akan datang.

No comments:

Post a Comment

Sakit itu aku...

 Assalammualaikum...  Lama aku tak bermonolog disini. Nukilan bertarikh 29 Nov 2021 ini lebih kepada tulisan isi hati. Maaf andai ada tersal...