Tugasan

Wednesday 10 October 2018

BBM3410 Latihan Bermula


Assalammualaikum jumpa lagi.πŸ’™πŸ’™

Nampak kan tajuk aku kali ni apa. Bermula la minggu yang sibuk bagi aku. Sebabnya pada 17/10/2018 aku dan kawan-kawan Persembahan solo aku akan buat persembahan dekat SK SerI Serdang. Tajuk persembahan nanti Merak yang cantik. Walaupun tajuk dia macam senang kan tapi hakikatnya rumit tau. Kena hiburkan budak-budak bukan mudah.

Aku sebagai Stage ManagerπŸ™† dalam persembahan kali ini. Tugas aku adalah kena tahu keseluruhan persembahan yang akan dipersembahkan nanti. Dalam cerita ni banyak watak. Antara watak nya adalah Merak, Gagak, Bangau, Kuda, Arnab, Enggang, Kakak Tua dan Helang.

 Aku bagi sikit sinopsis cerita ni. Kisah dia tentang Merak yang sombong. Merak sangat sombong sebab dia fikir dialah yang paling cantik dalam hutan tersebut. Dia juga suka menghina haiwan-haiwan yang lain dalam hutan tersebut. Suatu hari dia telah terjatuh dalam air dan kakinya telah tercedera, dia menjerit meminta tolong dan datang la Gagak, Bangau dan Enggang untuk membantunya. Pada akhirnya Merak sedar akan kesilapannya dan meminta maaf kepada haiwan-haiwan tersebu.

Aku buat latihan setisap malam, bermuola pukul 8 hingga 10. Latihan aku diadakan dekat Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi. Latihan pada waktu malam sebab pada waktu siang kebanyakkan kami ada kelas dan komitmen lain.

Okay la malas nak menaip, jumpa post yang akan datang.

No comments:

Post a Comment

Sakit itu aku...

 Assalammualaikum...  Lama aku tak bermonolog disini. Nukilan bertarikh 29 Nov 2021 ini lebih kepada tulisan isi hati. Maaf andai ada tersal...