Tugasan

Wednesday 5 December 2018

BBM3410/18: Video Tanpa Wajah

Asslammualaikum lagi sekali.

Kali ini aku nak membuat sedikit penerangan tentang penghasilan video Tanpa Wajah. Penghasilan Video Tanpa Wajah harus dibuat tanpa memasukkan wajah para pelakon ke dalam video tersebut.

Cara penghasilan video Tanpa Wajah:

1. Pilih lagu dan Storyline.
-Ini adalah langkah terpenting yang perlu diberi perhatian. Storyline yang berkait dengan lagu dapat menghasilkan video yang menarik kerana jalan cerita sangat penting untuk penonton memahami isi video tersebut.

2. Pilih titik fokus.
-Titik fokus ini bermaksud, fokus yang ingin diberi perhatian dalam video tersebut. Sebagai contoh, fokus dalam video tersebut adalah tangan jadi tangan memainkan peranan penting sepanjang video tersebut. Selain itu fokus juga boleh diberi kepada objek atau barangan yang terdapat dalam video.

3. Sudut rakaman atau angle sewaktu merakam.
-Ini adalah yang paling penting dalam penghasilan video tanpa wajah. Sudut rakaman yang baik dan bagus akan memberikan hasil yang menarik. Ini kerana jika sudut yang dipilih tersebut bersesuaian maka penghasilan video tersebut tidak akan menampakkan wajah para pelakon.


Setakat itu sahaja penerangan serba sedikit tentang Video Tanpa Wajah.
Sekian, jumpa lagi
Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

Sakit itu aku...

 Assalammualaikum...  Lama aku tak bermonolog disini. Nukilan bertarikh 29 Nov 2021 ini lebih kepada tulisan isi hati. Maaf andai ada tersal...