Tugasan

Wednesday 5 December 2018

BBM3410/18: Papan Cerita

Assalammualaikum semua.

Kali ini aku nak membuat sedikit penerangan ringkas tentang papan cerita. Ibarat macam nota la post aku kali ini. Okay jom mula.


Papan cerita membawa maksud satu siri lakaran bagi menggambarkan turutan isi kandungan bagi skrin multimedia. Ia juga boleh dikatakan sebagai susunan grafik dalam bentuk ilustrasi atau imej yang dipersembahkan bagi tujuan pra-tayangan gambar bergerak, animasi, grafik bergerak atau media interaktif. Papan cerita juga merupakan satu susunan visual yang membolehkan pengaturcara perisian menjalankan tugas pengarangan dengan licin dan teratur.

Dalam kerja kami yang lepas kami dikehendaki membuat satu e-majalah berkaitan tentang satu produk dan 10 jenis variasi produk tersebut. 

1. Pilih produk yang jadi tumpuan atau pilihan untuk divariasikan
-Bagi pemilihan produk pastikan produk yang dipilih mudah untuk divariasikan jenis produk tersebut. 

2. Variasikan kepada 10 jenis produk yang berbeza. 
- 10 jenis produk tersebut haruslah mempunyai perbezaan dan setiap satu dilukis atas kertas yang berlainan menggunakan pensel. 

3. Pastikan setiap produk yang dihasilkan mempunyai teks.
-Mempunyai teks disini bermaksud huraian kepada produk tersebut supaya maklumat yang ingin disampaikan dapat di hadam oleh pembaca. 

4. Kegunaan produk atau kandungan produk
-Sebagai contoh kami memilih tema pakaian. Jadi setiap variasi produk pakaian tersebut kena beri penjelasan pakaian tersebut menggunakan fabrik apa? sesuai untuk kegunaan apa? dan sebagainya. 

Itu sahaja serba sedikit berkaitan dengan Papan Cerita. 
Terima Kasih.


No comments:

Post a Comment

Sakit itu aku...

 Assalammualaikum...  Lama aku tak bermonolog disini. Nukilan bertarikh 29 Nov 2021 ini lebih kepada tulisan isi hati. Maaf andai ada tersal...